Із 1 липня 2020 року всі небанківські установи, в тому числі страхові компанії, переходять під контроль Національного банку України. За словами заступника голови НБУ Дмитра Сологуба, роками, а то й десятиліттями українське законодавство у фінансовій сфері ніяк не змінювалося. Тому зараз в НБУ працюють над пропозиціями нових редакцій законопроектів, пов’язаних з небанківськими фінансовими послугами. Зокрема, кипить робота над проектами законів «Про кредитні спілки», «Про фінансові послуги та діяльність з надання фінансових послуг» і «Про страхування». Крім того, найближчим часом експерти Нацбанку приступають до роботи над новими законами «Про обов’язкове страхування цивільної відповідальності власників наземних транспортних засобів» та «Про страхову дистрибуцію». Страхование недвижимости

Одна з цілей, яку ставить перед собою Нацбанк , – підвищення довіри українців до небанківських фінустанов, зокрема, до страхових компаній. На сьогоднішній день не так багато людей в Україні страхують свої життя й майно. За словами директора центрального РУ страхової компанії «ПЗУ Україна» Людмили Ковалевської, громадяни в першу чергу страхують майно, яке в обов’язковому порядку має бути застрахованим, а не тому, що вони бачать в цьому реальну необхідність.

«Це відбувається, наприклад, якщо людина купує житло під іпотечний кредит. А, щоб людина сама мислила про те, які ризики можуть статися з її майном, – таке зустрічається рідко. Можливо, частково це пов’язано з менталітетом українців, а частково з тим, що є недовіра до страхових компаній. Крім того, це пов’язано з тим, що люди думають, що дана послуга дорога, хоча це не так», – розповіла Людмила Ковалевська.

Нещодавня трагедія в Києві, коли в результаті вибуху побутового газу в багатоповерховому будинку загинули люди і було зруйновано декілька квартир, в черговий раз підняла питання актуальності страхування нерухомості.

Страхують «скляні замки» і житло в багатоповерхівках

Як пояснила Людмила Ковалевська, страхування нерухомості допомагає в разі непередбачених подій, які діляться на дві категорії. В першу входять ті, що призводять до повного знищення майна. Страховики відносять до них, наприклад, вибух побутового газу, дуже сильну пожежу тощо. Другу категорію складають події, що призводять до часткового пошкодження майна людей – невелика пожежа, затоплення, наїзд транспортного засобу на будинок, протиправні дії третіх осіб (крадіжка зі зломом).

Деякі брокери, що допомагають людям здавати або продавати нерухомість, вже взяли за правило в обов’язковому порядку страхувати її. За словами експерта національної асоціації брокерів Сергія Логутенко , вони роблять це за рахунок своєї комісії.

«У нас недавно був випадок, ми здавали об’єкт нерухомості площею 600 кв. м., будинок зі скла. Ми навіть нічого не питали у наших орендарів, хочуть вони його страхувати чи ні. Ми рекомендували вставити цю умову в договір, тому що всі стіни виконані зі скла. Страховий платіж вийшов близько 3 тис. грн», – розповів Сергій Логутенко.

За п’ять років, що компанія експерта в обов’язковому порядку страхує всю нерухомість, з якої працює, сталося п’ять страхових випадків. І в кожному з них господарям були виплачені страхові гроші – від 2 тис. грн до 8 тис. грн в залежності від нанесеної шкоди. Цікаво, що в одному з випадків, з якими зіткнувся Сергій Логутенко, сталося затоплення, коли вода залила квартиру на третьому поверсі, хоча джерело аварії було на п’ятому. Це яскравий приклад того, що ніколи не знаєш, звідки прийдуть неприємності.

«Страховка обходиться недорого – приблизно, 250-300 грн на рік. І ми отримуємо покриття на суму до 80 тис. грн. Це як раз стосується житла, яке в основному продається на вторинному ринку – вартістю від $20 тис. до $40 тис. – квартири в панельних будинках зі старими мережами», – розповів Сергій Логутенко.

З чого складається страховий платіж

На ціну страхування впливає кілька факторів, основним з яких є вартість об’єкта. Як пояснила Людмила Страхование недвижимостиКовалевська, другим ключовим фактором є ризики, які беруться до уваги. Враховується ремонт приміщення, відшкодування втрати рухомого майна, що знаходиться в квартирі, а також береться до уваги відповідальність перед сусідами, щоб у разі нанесення шкоди їх житлоплощі страховка покрила витрати. Наприклад, якщо вартість квартири оцінили в 1 млн грн, то страховий платіж на рік буде коштувати 1,9 тис. грн. Плюс можна врахувати витрати на ремонт. Якщо він коштує близько 150 тис. грн , то до страхового платежу додається ще 400 грн. А при страхуванні відповідальності перед сусідами на суму 50 тис. грн, додаємо до платежу ще 300 грн. Таким чином, загальний платіж складе 2,6 тис. грн.

«Для когось ця сума може виявитися великою, тому що ми розуміємо, що не всі українці готові стільки платити. В цьому випадку у нас є пропозиція комплексного продукту, який дозволяє нам не брати повну вартість вашої квартири. Тобто, вона коштує 1 млн грн, а ми беремо покриття на 20 тис. грн; ремонт коштує 100 тис. грн, а беремо 20 тис. грн.; майно в квартирі коштує 100 тис. грн, ми беремо з розрахунку 20-30 тис. грн; і відповідальність перед сусідами – теж 20 тис. грн. В цілому в цьому випадку людині буде запропоновано внести платіж на 250 грн. А страхова в разі чого виплатить повну вартість пошкодження майна, але в межах цих 20 тис. грн», – пояснила Людмила.

Застрахувати нерухомість може не тільки безпосередній її власник, а й людина або компанія, які орендують приміщення. Але в даному випадку важливо мати на руках нотаріально завірений договір, інакше не можна укласти угоду зі страхування. Також слід зазначити, що в такому разі страховку оформляє орендар, але вигодонабувачем буде власник.

«Коли відбувається страхова подія, вигодонабувач пише листа про те, що він не проти, аби страхове відшкодування отримав орендар. Але це працює в випадку з затопленням або пожежею, а ось на крадіжку не поширюється. Крадіжка має бути підтверджена поліцією, повинен бути факт злому. А при оренді факт злому дуже складно довести», – акцентувала увагу на нюансі Людмила Ковалевська.

Що потрібно зробити для страхової виплати

При страхуванні нерухомості важливо пам’ятати порядок дій, які необхідно вжити, якщо, на жаль, страховкою доведеться скористатися. Насамперед потрібно буде подзвонити на гарячу лінію страхової компанії і повідомити про те, що трапилося. Протягом трьох днів з моменту події потрібно написати заяву з проханням про виплату і продемонструвати потерпілий об’єкт представникові страхової компанії. Після цього виплата надійде на ваш рахунок протягом 15 днів.

Більше часу потребує ситуація, якщо клієнт втратив всі документи, що підтверджують його право власності на житло, наприклад, через пожежу.

«У такому випадку можна замовити дублікат. Крім цього, повинен бути документ з МНС, в якому вказана причина пожежі. І третій документ – з пожежної служби, яка підтверджує факт пожежі. Але в цьому випадку скоріше за все людина не отримає виплату протягом 15 днів, тому що, можливо, МНС і пожежна не так швидко видадуть необхідні документи», – пояснила причину можливої затримки Людмила Ковалевська.

А ось, якщо, наприклад, розмір збитку не перевищує суми в 25 тис. грн, то клієнт може надати страховику постраждале житло для огляду і визначення можливої компенсації. Якщо ж озвучена сума, на думку клієнта, не відповідає реальності, то слід чекати завершення експертизи, і за її підсумками буде здійснена виплата.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...