Чому саме зараз виріс цей тренд? Давайте розбиратися.

Що таке “усвідомлене споживання”?

Це значить не автоматично завчені, нав’язані “швидкої модою”, подругами або імпульсивним шопінгом покупки, а зрозумілі й чітко сплановані витрати. Друга частина цього поняття пов’язана з екологією. Не купувати та не споживати поліетиленові пакети, пластикові пляшки, забруднюючі аерозолі й все що шкодить навколишньому середовищу, а робити вибір на користь екологічно чистої сировини та продуктів.

Під час карантину став очевидним і наочним той факт, що наше перевиробництво дуже сильно шкодить Планеті, ми відчули, що нам загрожує небезпека. Присутність вірусу COVID- 19 та обмежувальні заходи, які були введені, відбилися на економіці багатьох країн. Велика кількість людей залишилися без роботи, була закрита й продовжує закриватися величезна кількість бізнесів, зростає безробіття.

Саме зараз порушена базова потреба будь-якої людини в безпеці. Та ще й гостро постало питання нестачі грошей і невпевненості в завтрашньому дні. А коли людина в тривозі, вона припиняє витрачати гроші, переходить в режим заощадження й більш економного витрачання грошових коштів. З цієї причини, в сторону усвідомленого споживання стали дивитися як окремо взяті люди, так і багато бізнесу та провідні світові бренди.

Насправді робить покупки вдумливо той, хто усвідомлює свої первинні потреби. Крім хайпа, свідомим може стати будь-який з нас. Усвідомлений підхід до всього, що купується, використовується й викидається, може змінити на краще життя сучасної людини та стан планети в цілому. А вміння кількість покупок заміщати якістю, в довгостроковій перспективі – може заощадити ціле багатство. Деякі економісти вважають, що 40% сімейного бюджету можна зберегти тільки завдяки усвідомленому споживанню.

Я б ще торкнулася питання кредитування населення. Висока закредитованность людей призводить до повної відсутності контролю над балансом зароблених і витрачених грошей. Такий стан справ відбирає багато часу сил та інших ресурсів, які могли б бути спрямовані на творення й розвиток.

Низька фінансова грамотність населення призводить до зниження або відсутності платоспроможності, поганої кредитної історії, до фактичного банкрутства людей в молодому віці, і як наслідок, підвищенної стривоженості. Потрібно відзначити, що саме витрати показують фінансову поведінку. Те, на що витрачають люди зароблене і, що важливо, куди інвестують, формує їх матеріальну базу та основу майбутньої фінансової стійкості.

Тому важливо в даний час всім фінансовим інституціям проводити доступні, відкриті консультаційні програми, які допоможуть підвищити знання про основні фінансові інструменти та допоможуть усвідомити важливість грамотного фінансового планування та самоконтролю.

На що я обмінюю свої гроші?

Усвідомлене споживання передбачає чітку відповідь на питання: “На що я обмінюю свої гроші?”.

Як я згадувала раніше, усвідомлений споживач – це той, хто розмірковує, перш ніж купити. Зараз часу на роздуми перед покупкою стало більше, а суть думок покупців вже змінюється.

Потрібно розуміти: розвинений маркетинг закликатиме нас витрачати, а усвідомлена поведінка закликатиме нас думати! Встояти від постійно зростаючого тиску рекламних вивертів за принципом: «Вам без цього не обійтися», зможе тільки людина, твердо впевнена у своїх підходах до заробляння й витрачання грошового ресурсу.

В Україні тема усвідомленого споживання поки тільки набирає обертів, потрібно підхоплювати й стрімко рухатися вперед, адже ціна цього напрямку, не більше і не менше, як цінність людського життя.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Loading...